چگونه عطر اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

چاپ صفحه

دسته بندی:

دانستنی های عمومی

تاریخ:

1401/02/25

(0)
(711)

البته که باعث تاسف است اما اگر این روزها تصمیم به خرید هر جنس و کالایی بگیریم با نوع تقلبی آن در بازار نیز مواجه خواهیم شد. گاه با داشتن مهارت در تشخیص اصل از فیک هر کدام از این محصولات فریب نمی خوریم و چیزی را که به دنبالش بودیم را خریداری خواهیم کرد. اما گاهی با دانش محدودی که در پروسه شناخت برخی از محصولات داریم متوجه خواهیم شد یک محصول تقلبی را به جای نمونه اصل آن در دست گرفته ایم. در چنین شرایطی علاوه بر هدر رفت هزینه؛ بعد از استفاده نتایجی عکسی را خواهم گرفت که گاهی با آسیب به سلامت بدنی ما از هر بعدی همراه خواهد بود.
برای مثال خرید عطر های فیک به جای نمونه اصلی علاوه بر اینکه ناراحتی ما را به جهت فریب خوردنمان در پی خواهد داشت. موجب آسیب به سلامت پوست و عدم دریافت رایحه ای که انتظارش را داشتیم؛ خواهد شد..
حال در این مبحث در کنارتان هستیم تا با اشاره به چند ترفند طلائی برای همیشه به شما یاد بدهیم که در زمان خرید عطر با مورد ذره بین قرار دادن چند مورد از فریب خوردنتان در باب خرید عطر و تشخیص نوع اصل از فیک آن پروسه موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارید.

روش های تشخیص عطر اصل و فیک 
بیایید تعارف را کنار بگذاریم؛ در شرایط اقتصادی حال حاضر برای خرید هر محصول و یا کالایی باید هزینه زیادی را صرف کنیم به همین سبب بدور از انصاف است که برای خرید یک جنس هزینه نمونه اصلی را پرداخت کنیم اما نمونه تقلبی را خریداری نماییم. برای جلوگیری از چنین شرایط کافی است کمی محتاط تر و البته با دانش در این حیطه پیش برویم. 
روش های تشخیص عطر اصل و فیک _ فروشگاه و فروشنده قابل اطمینان 
با خرید از یک فروشنده یا فروشگاه اختصاصی و صاحب اعتبار عطر و ادکلان تا حدود زیادی می توانید از خرید عطر تقلبی جلوگیری نمایید. برای خرید عطر و ادکلان با زنجیره وسیعی اعم از مغازه های لوازم آرایشی، فروشگاه ها و... روبه رو خواهیم بود اما منطقی  البته امن تر است که خریدمان را از یک فروشگاه اختصاصی انجام دهیم. در این صورت علاوه برآنکه با کسب اطلاعات و دریافت پاسخ های کامل برای سوالات تخصصیمان ابهاماتمان رفع می گردد در صورت پشیمانی و شبهه داشتن در نوع خرید می توانیم برای اعتراض و پیگیری آن به فروشگاه مراجعه نماییم. فراموش نکنید برای خرید عطر به هیچ وجه به سراغ دست فروش ها نروید.
 روش های تشخیص عطر اصل و فیک _ نوع بسته بندی بدون نقص 
ظاهر و نوع بسته بندی عطر را با دقت کافی مورد بررسی قرار دهید. عموما سلفن عطر اصل زخیم و بدون کوچکترین بی نظمی تا شده و به واسطه یک برچسب حرارتی محکم به جعبه متصل شده است. یک بسته بندی نا متقارن و به دور از زیبایی از ویژگی های عطر های فیک به حساب می آید. به لبه های نوع بسته بندی دقت نمایید چرا که در بسته بندی های عطرهای اصلی لبه ها همیشه درز و بدون نقص می باشد. 

 روش های تشخیص عطر اصل و فیک _ پچ کد
پچ کد حک شده روی شیشه را با پچ کد روی جعبه مقایسه نمایید. عدم تناسب میان این ارقام از نشانه های یک جنس تقلبی می باشد. البته گاهی با عدم وجود ارقام کد پچ روی شیشه، عطر فیک به راحتی خودش را نشان می دهد.  
 روش های تشخیص عطر اصل و فیک _ نوع طیف رنگی عطر
دقت نمایید که عطر های اصل و تولید شده به واسطه شرکت های برند عموما در طیف های رنگی ملایم می باشند. در حالی که در عطر های تقلبی رنگ ها به شکل چشمگیرتری قابل مشاهده خواهند بود. رنگ های خیره کننده به سبب طیف تیره عطر از ویژگی های عطر های تقلبی محسوب می شوند.
روش  های تشخیص عطر فیک و اصل  _ مطالعه اطلاعات وارد شده
بر روی جعبه های مقوایی عطر های اصل برچسب های طلایی زده شده که تمامی اطلاعات مربوط به عطر بر روی آن آمده است. علاوه بر جوان و بودن این نوشته ها  باید به محتوای آن نیز دقت کرد چرا که تمامی اطلاعات مربوط به کارخانه سازنده عطر در این قسمت آمده است. می توانید به سایت محصول مرتبط مراجعه نمایید تا از صحت اطلاعات درج شده روی جعبه  آن اطمینان حاصل نمایید. با جزئی ترین عدم تطبیق میان این اطلاعات به اصل بودن محصول شک کنید.

 روش های تشخیص عطر اصل و فیک

روش های تشخیص عطر فیک از اصل _ مقوا نگه دارنده بطری
 علاوه قسمت بیرونی جعبه اصلی؛ در داخل جعبه نیز نشانه هایی به چشم می خورد که می توان با اتکا به  آن در باب اصل یا تقلبی بودن عطر نظر داد. در داخل هر جعبه عطر باید مقوایی برای نگهداری شیشه عطر طراحی گردد تا از ایجاد آسیب به آن جلوگیری نماید. قرار گیری کاملا معمولی عطر در داخل جعبه بدون هیچ محافظتی در شیشه آن می تواند نشانه پر رنگی از یک تولید کننده محصول فیک می باشد. 
مورد دیگر اینکه مقوای محافظی داخلی در نمونه اصلی به رنگ کاملا سفید است با این حال که در نمونه های فیک شاهد مقواهایی نازک و طوسی رنگ هستیم. اگر در جعبه پلمب بود و فروشنده اجازه باز کردن آن را نداد ، می توانید جعبه را محکم تکان دهید اگر عطر به راحتی در جعبه جا به جا نشد و صدای تلق تلق نداد؛ بدانید که جعبه عطر دارای جعبه داخلی محافظ می باشد.
روش های تشخیص عطر فیک از اصل _  شیشه عطر را تکان بدهید 
با تکان دادن شیشه عطر شاهد ایجاد حباب هایی بر روی آن خواهیم بود که در برخی مواقع در سرعت کمی محو می شوند در صورتی که در نوع اصل در زمان طولانی تری در میانگین ۱۰ ال ۱۵ ثانیه پایدار می مانند. این مسئله به دلیل تفاوت الکل موجود در هر دو  محصولات است.
روش های تشخیص عطر فیک از اصل _ تست کردن عطر
از عطر مقداری بر روی پوستتان اسپری نمایید اگر با رایحه مطبوعی مواجه شدید که شما حیرت زده خواهد کرد؛ مطمئنا با عطر تقلبی طرف نشده اید. البته که با اسپری کردن مدت کوتاهی به عطر فرصت دهید تا ۳ مرحله را پشت سر بگذارد. در مرحله ابتدایی و ۱۰ دقیقه اول عطر بوی خاص و تندش را به مشام شما خواهند رساند. بعد از آن نوبت به نت میانی عطر که رایحه ای تقریبا گلی دارد می رسد و اما در آخر نتیجه کلی معین خواهد گشت؛ اینجاست که با تعیین میزان ماندگاری عطر اصل و تقلبی بودن آن آشکار می شود. به این صورت که محصول تقلبی در مرحله آخر و بعد از گذشت مدت زمان اندکی کمترین ماندگاری را خواهد داشت. 

سخن پایانی
شما بر اساس میزان هزینه و زمانی که صرف می کنید حق شماست یک محصول با کیفیت را دریافت نمایید. معرفی یک محصول قسم به جای نمونه اصلی آن توسط یک فروشنده به دور از قوانین مشتری مداری یک فروشنده است. اما؛ ما حتی در چنین شرایط با آگاهی کافی می توانیم از فریب خوردنمان در حوزه خرید عطر اصل سبت به نوع فیک آن جلو گیری نماییم.

    

نظرات

تعداد نظرات ثبت شده:

0 نظر