برای افزایش ماندگاری عطر ری بدن و لباس چه کنیم؟

چاپ صفحه

دسته بندی:

دانستنی های عمومی

تاریخ:

1401/02/25

(0)
(669)

همیشه رایحه ای خوش و مطبوع برای همه ما دلپذیر و خوش آیند به حساب آمده است. به ویژه اگر از طرف فردی باشد که با او در حال مراوده و ارتباط می باشیم. 
حال این مراوده می تواند در حیطه های شغلی؛ تحصیلی، شهروندی و ... صورت گیرد. به همین سبب است که خودمان‌نیز به استفاده از عطر و ادکلان تمایل نشان می دهیم و آن را نیمه تکاملی از شخصیت ظاهریمان قلمداد می کنیم. اما مشکل اینجاست که گاهی ممکن است قبل از اینکه به فضای مورد نظر ورود کنیم‌ دیگر هیچ خبری از رایحه عطر بر روی لباس و بدنمان نباشد‌ اینجاست که ذهنیت ما در باب عدم کیفیت عطر انتخابیمان شکل خواهد گرفت. غافل از اینکه مواردی دیگری در ماندگاری عطر دخیل خواهد بود. نمی توانیم همه چیز در کیفیت، برند خلاصه کنیم. در این مبحث سعی داریم راهکار هایی را که سبب ماندگاری بیشتر رایحه مطبوع عطر بر روی لباس و بدن می شود را بشناسیم تا در صورت صرف هزینه بالایی برای خرید یک برند مطرح عطر با درجه پایین کیفیت پا آن روبرو نشویم.  

افزایش ماندگاری عطر روی بدن و لباس 
همانطور که مطلع هستید قسمتی از مواد اولیه و تشکیل دهنده در عطر و ادکلان الکل است. البته این نوع الکل؛ الکلی ویژه بوده که آن را فیکساتور می نامند. این الکل ویژه سبب رهایی و از هم گسیختگی مولکول های عطر شده و رایحه را در فضا پخش می کند. فیکساتور در میزان ماندگاری عطر بر روی بدن و لباس و نیز مقدار پخش شدن رایحه اش نقش اصلی را ایفا می کند‌.‌ شاید به گمان اشتباه ما همراه با غلظت بیشتر عطر؛ رایحه با شدت بیشتری همراه خواهد بود در صورتی که با غلظت عطر میزان فیکساتور موجود کاهش یافته و شرایط متفاوتی طی خواهد شد. عطر غلیظ و دارای میزان اندکی فیکساتور علاوه بر کاهش میزان رایحه موجب عدم فساد اسانس و ایجاد لک های روغنی بر روی لباس می گردند. چرا که وجود فیکساتور مورد نیاز از ایجاد کمرنگ ترین لکی بر روی لباس جلوگیری خواهد کرد. 
پس قبل از هر فاکتور دیگر میزان ماندگاری عطر بر روی بدن و لباس را به نوع روغن گیاهی و اسانس عطر ارتباط خواهیم داد.

راهکار هایی به جهت افزایش ماندگاری بوی عطر
شما به هنگام خرید عطر در ابتدای راه در جستجوی رایحه ای خواهید بود که از قبل از آن استفاده می کردید یا در حال حاضر در تصمیم به انتخاب آن به عنوان تغییر عطر سابقتان دارید؛ خواهید بود. عطری که بویش حس آرامش به شما القا‌ نماید و تا میزان زیادی نشان دهنده نوع سلیقه شما باشد. بعد از آن و در مرحله بعدی میزان ماندگاری عطر حس کنجکاوی شما را بر می انگیزد تا شما را از انتخابتان مطمئن سازد. اما باید بگوییم حتی اگر عطر خریداری شده از لحاظ ماندگاری بو در سطح بالایی قرار داشته باشد؛ نوع نگهداری اشتباه می تواند شرایط را دستخوش تغییر کند. به همین سبب است که تاکید داریم ماندگاری عطر تا میزان زیادی به شرایط و دمای نگهداری و البته قسمت هایی که اسپری می شود بستگی دارد. در ادامه با راهکار هایی نتیجه بخش به سبب افزایش ماندگاری بوی عطر بر روی لباس و بدن آشنا خواهیم شد.
اسپری به نقاط درست بدن 
گردن، مچ دست، روی سینه، داخل آرنج، پشت زانو و روی شکم، بهترین نقاط بدن برای اسپری کردن عطر محسوب می شوند. این قسمت ها، نقاط نبض دار بدن هستند که علاوه بر ماندگاری بیشتر رایحه سبب پخش بهتر بوی آن در فضا می گردد.
نکان دادن عطر و ادکلن ممنوع 
برخی افراد بر سر عادت قبل از استفاده از از عطر و ادکلن آن را تکان می دهند. با این کار در ضمن هربار تکان دادن شیشه ذرات قابل توجهی از اکسیژن وارد عطر می شود و این مسئله سبب کاهش قابل توجهی از کیفیت آن می گردد. این افراد همیشه از عدم ماندگاری عطر های خود شکایت دارند.
چرب کردن پوست مساوی با جذب عطر
افرادی که دارای پوست های خشکی هستند بهتر است قبل از استفاده از عطر قسمت های نبض دار را به واسطه کرم یا روغن چرب کنند و بعد عطر را اسپری کنند.‌ ترکیب عطر و این میزان از چربی سبب ماندگاری بیشتر عطر روی پوست شما می گردد. البته توجه داشته باشید در این روند افراط نکنید چرا که ترکیب بیش از اندازه روغن و عطر می تواند رایحه آن را تغییر دهد‌. افرادی که دارای پوست چرب هستند نیاز به انجام این کار ندارند.
با زدن عطر بعد از حمام پاسخ مثبت تری را می گیرید
در مورد بالا اشاره کردیم که ماندگاری و در نتیجه انتشار عطر در پوست های چرب ماندگاری بالاتری را در پی خواهد داشت. عموما همه ما بعد از استحمام از مرطوب کننده و لوسیون ها استفاده خواهیم کرد. به همین سبب پوست شما در بهترین حالت برای دریافت عطر قرار دارد. چرا که علاوه بر اینکه سطح پوستتان مرطوب است؛ به واسطه شست و شو نیز تمیز و خبری از بوی عرق نخواهد بود. 
هر عطر در فصل خودش
حتما زمانی که به عطر فروشی ها مراجعه می کنید با واسطه فروشنده با واژه های عطر گرم تند ، خنک و ملایم آشنا شده اید. این تم از عطرها به دلیل نوع سلایق متعدد شما آماده نشده اند بلکه هر عطر متناسب به جهت استفاده برای هر فصل آماده سازی می شوند. تناسب عطر انتخابی شما با فصلی که در آن استفاده می شود. موجب ماندگاری و انتشار هرچه بهترش خواهد شد. عطر های خنک در فصل های گرم سال ک عطر های گرم در روزهای سر به همان میزان سبب تثبیت و انتشار رایحه عطر خواهد شد که انتظارش را داشتید.

راهکار هایی به جهت افزایش ماندگاری بوی عطر

غلظت عطر نکنه مثبتی محسوب می شود یا خیر؟
همان طور که اشاره داشتیم  هر چه غلظت عطر بالاتر باشد دارای فیکساتور کمتری است. این حجم از غلظت عطر تاثیر مستقیمی بر روی انتشار کم آن در فضا خواهد داشت. اما در میزان ماندگاری بر عکس عمل می کند. به این صورت که هر چه با عطر غلیظ تری رو به رو باشیم، می توانیم انتظار ماندگاری بیشتری را از آن داشته باشیم. البته توجه داشته باشید اگر عطر انتخابی شما در بیشترین میزان غلظت ممکن باشد، در صورت عدم نگهداری صحیح شما کیفیت خود را رفته رفته از دست خواهد داد. انتخاب یک محل خشک و خنک می تواند بهترین گزینه ممکن برای نگهداری از عطر بشمار آید. 
اسپری عطر بر روی لباس ممنوع 
همانطور که اشاره کردیم؛ قسمت های نبض دار بهترین جا برای اسپری کردن عطر می باشد. اما برخی افراد به اسپری کردن عطر بر روی لباس واکنش مثبت تری را نشان می دهند. ما با این نظریه مخالفت نمی کنیم اما دریافت عطر بر روی لباس را به روش دیگری توصیه می می کنیم. بهتر است در زمان اتوکشی در مخزن آب اتو چند قطره عطر بریزید یا اینکه در فضای کلی کمد کمی عطر را اسپری کنید تا همیشه لباس هایتان خوشبو باشند. البته به شرطی می توانید در این فرآیند پاسخ مثبتی را دریافت نمایید که از قبل لباس ها را کامل شسته و از بدی عرق و آلودگی ها رهاییش دهید. 
به هیچ وجه کیفیت عطر را قربانی شیشه های لوکس نکنید
جا به جایی عطر در شیشه ای دیگر سبب کاهش قابل توجهی از کیفیت آن خواهد شد. بهتر است عطر در جای اصلی خودش نگهداری شود. اگر علاقه مند به شیشه های لوکس عطر هستید آز آن ها در جلوی میز کنسول  یه شکل خالی استفاده کنید.


سخن پایانی 
معطر بودن شما و لباستان در محل کار و خانه علاوه بر اینکه حس خوشایندی را به شما خواهد بخشید؛ موجب لذت بردن افراد با هنگام گفتمان با شما می شود. البته فراموش نکنید اگر دستگاه تنفسی شما یا اطرافیانتان دچار آسیب یا آلرژی است به سراغ تم هایی با رایحه ملایم تر در میان عطرها بروید.

   

نظرات

تعداد نظرات ثبت شده:

0 نظر