نکات طلائی در نگهداری از عطرهای زنانه

چاپ صفحه

دسته بندی:

دانستنی های عمومی

تاریخ:

1401/02/25

(0)
(634)

شما زمانی که در باب خرید یک محصول در هر زمینه ای   تصمیم اتخاذ می کنید تمام تلاش خود را بکار می گیرید تا با مدنظر قرار دادن تمامی ابعاد؛ یک محصول با کیفیت را خریداری نمایید. گاهی برای خرید یک محصول با کیفیت تر راضی به پرداخت مبلغ بالاتر و صرف زمان بیشتری خواهیم شد.اما اگر بعد از این همه زحمت پروسه نگهداری موفق آمیزی را پشت نگذاریم تمام زحماتمان برای خرید یک محصول دارای کیفیت بالا بر باد خواهد رفت. عطر از جمله محصولاتی به حساب می آید که این روزها نمودار خریدش شرایط صعودی را طی خواهد کرد. رایحه عطر و ماندگاری آن می تواند مهمترین تضمین کننده میزان کیفیت عطر محسوب شود.
اگر استفاده از عطر برایتان دارای اهمیت است باید بگوییم شما فردی با رابطه اجتماعی قوی بوده که برای ظهور هر چه بهتر در آن همه جوانب را در نظر گرفته و اجرا می نمایید. اما زمانی می توانید عطرتان را همراه با کیفیت و رایحه مطبوعش تا پایان مقدار موجود در شیشه استفاده نمائید که شرایط نگهداری مطلوبی را برایش فراهم آورید. فراموش نکنید با خراب شدن و پایین آمدن سطح کیفیت اولیه عطر علاوه بر هدر رفت هزینه ای که جهت خرید آن صرف نموده ایم مجبور به هزینه مجدد برای خرید عطر با کیفیت تر می شویم. البته خانم ها با جزئی بینی و حساسیستشان نسب به این مسائل و حفظ کیفیت عطر منتخبشان کمی محتاط تر عمل خواهند کرد و نیز نگرانی بیشتری خواهند داشت. به همین سبب و با هدف پایان دادن به تمامی این نگرانی ها در ادامه با چند نکته طلائی در باب نگهداری عطر های زنانه آشنا خواهیم شد. 

نکات طلائی در باب نگهداری عطر های زنانه
 نگهداری از عطر با روش هایی استاندار، تنها راه های تضمین کننده به سبب حفظ کیفیت ابتدایی عطر خواهد بود. چرا که با عدم نگهداری درست عطر به مرور زمان خراب شده و از طول عمر آن کاسته می شود.‌  
نگهداری عطر های زنانه؛ استفاده از ظروف شیشه
 خانم های عزیز بهتر است عطر خریداری شده تان را در ظروف شیشه ای نگهداری نمایید زیرا؛ با عدم قابلیت حل شدگی و مانع شدن از  ورود ذرات اکسیژن بهترین گزینه ها برای حفظ کیفیت ابتدایی عطر محسوب می شود. به شرطی که نیز آن را در ظرف دیگری جا به جا نکنید. علاقه به تجملات در میان همه خانم ها با شدت بیشتری نسب آقایان وجود دارد به همین سبب اکثریت به نگهداری عطرهایشان در ظروف لوکس علاقه وافری نشان خواهند داد‌. درست است که ظروف تجملاتی عموما دارای جنسیت شیشه ای بوده و بهترین نوع ظرف برای نگهداری عطر به حساب می آید اما مسئله جا به جایی عطر است که کیفیت آن را به خطر می‌اندازد.
نگهداری عطر های زنانه؛ استفاده از جعبه 
 بهتر است ظروف شیشه ای عطر را در جعبه نگهداری نمایید چرا که با نگهداری آن در جعبه های تولید خودش علاوه بر مانع شدن از شکستگی ظرف سبب حفاظت از تابش نور خورشید و رطوبت خواهیم شد. البته می توانید به جای خرید ظروف لوکس برای نگهداری عطر از جعبه های زیبایی که در عطر فروشی های موجود است برای نگهداری از ظرف عطرتان تهیه کنید.
 نگهداری عطر های زنانه؛ بستن کامل درب اصلی عطر
توجه نمایید که بعد از اسپری کردن عطر زنانه بهتر است روی آن را به طور کامل ببندید‌. لازم است بدانید عطر ها در ساختارشان دارای مقداری الکل هستند که با قرار گرفتن در مجاورت هوا مقداری از آن می پرد و رفته رفته از حجم از کاسته می شود‌. البته از طرف دیگر با ورود ذرات اکسیژن ساختار شیمیایی عطر برهم زده خواهد شد و دیگر نمی توان آن انتظار ابتدایی را از کیفیت عطر داشت.

 نگهداری عطر های زنانه؛  عطر بدور از نور خورشید
گاهی به دلیل ظاهر زیبای عطرها آن را در معرض دید قرار می دهیم. در این شرایط اغلب به دلیل تابش خورشید از پنجره ها، مایع عطر در معرض نور آفتاب قرار خواهد گرفت. و باید ظرف مدت کوتاهی شاهد خرابی با نشانه هایی چون کاهش رایحه و یا تغییر رنگ مایع عطر باشیم. ما توصیه داریم عطرهایتان را در کشو و یا قفسه های کمدتان با شرایط دما‌یی کاملا خشک و خنک نگهداری کنید. البته علاوه بر نور خورشید، رطوبت نیز یکی از تهدید های مهم جهت به مخاطره انداختن کیفیت عطر محسوب می شود. 
 نگهداری عطر های زنانه؛ رطوبت دشمن عطر 
هر کدام از لوازم آرایشی به ویژه عطر در شرایط رطوبتی پروسه نگهداری اشتباهی را طی می کنند که به کاهش کیفیت آن می انجامد. حتما شاهد این موضوع بوده ایم که در حال حاضر و با تغییر شرایط چیدمان در منزل لوازم آرایش و همچنان عطرها در دمای رطوبتی حمام و دستشویی نگهداری می شوند تا برای استفاده در دسترس باشند. قابل از اینکه بدترین جا و حالت ممکن را برای قرار دادن عطر های انتخاب نموده اید. اتاق خواب و در داخل کشو و قفسه می تواند بهترین مکان برای نگهداری از عطرهایتان محسوب می شود.

نگهداری عطر های زنانه؛  عدم تکان دادن شیشه عطر 
برخی از خانم ها به جهت ترکیب بهتر مایع داخلی عطر؛ و بوی بیشتر و مطبوع تر به هنگام انتشار قبل از استفاده آن را چند بار ظرف عطر را تکان می دهند. بهتر است این باور غلط را کنار بگذارید و بدانید با با تکان دادن مایع عطر و ورود ذرات اکسیژن به داخل آن در حال نابودی مرغوبیت و کیفیت درجه یک عطرتان خواهید بود. به همین سبب است که توصیه می کنیم شیشه عطرتان را به شکل مدام درون کیف قرار ندهید چرا که با تکان خوردن همین شرایط را پشت سر خواهد گذاشت. نکته دیگر اینکه یک شیشه کوچک تهیه و عطر را از شیشه اصلی و به واسطه سرنگ به داخل آن وارد نمایید. در این حالت در صورت نیاز می توانید به راحتی آن را با خود حمل و نقل کنید.
نگهداری عطر های زنانه؛ تمیز نمودن اپلیکاتور عطر 
همه عطر های موجود در بازار به واسطه اسپری شدن مورد استفاده قرار نمی گیرند. برخی از آن ها دارای رول سر شیشه عطر و برخی دیگر نیز دارای اپلیکاتور هستند. برخی از خانم ها تا به انتها رسیدن مایع عطر از اپلیکاتور بدون هیچ تغییر و انجام تمیز کاری استفاده می کنند. پس باید منتظر خراب شدن عطرشان به واسطه ورود آلودگی ها به طریق اپلیکاتورها باشند.  

سخن پایانی 
اگر با تغییر رنگ در  مایع عطر مواجهه شدید، مطلع باشید که مطمئنا نکات طلائی که در باب نگهداری عطر های زنانه از آن ها نام بردیم را نادیده گرفته و به جدیت به آن ها عمل نکرده اید. در عطرهایی کا با عناصر طبیعی استفاده می شوند شاهد تیرگی اندکی در رنگ مایع عطر خواهیم بود. اما رایحه همچنان بر سر جای خودش باقی می ماند. ولی از طرف دیگر با تغییر رنگ در عطر هایی که روند تولیدشان با عناصر مصنوعی همراه است باید منتظر تغییر رایحه نیز باشیم. پس در رعایت نکات طلائی در قسمت بالا سهلنگاری نکنید.

   

نظرات

تعداد نظرات ثبت شده:

0 نظر