عطر را در کدام قسمت های بدن بزنیم؟

چاپ صفحه

دسته بندی:

دانستنی های عمومی

تاریخ:

1401/02/25

(0)
(698)

استفاده از عطر و ادکلان نیز آداب و رسومی دارد. برای این که ماندگاری عطر را در حین استفاده بالا ببرید؛ بایستی این قواعد را بلد باشید. عطر و ادکلان باید در موقعیت های مختلفی از بدن استفاده شود؛ تا  ماندگاری بیشتری در طول شبانه روز داشته باشند.
ماندگاری عطر در هر قسمت از بدن متفاوت است. اگر در قسمت درستی از بدن عطر نزنید، مسلما بدن با آن واکنش نشان می دهد و در نتیجه دچار سوزش و بیماری های پوستی می شود. در ادامه مقاله، به صورت مفصل درباره  قسمت هایی از بدن که می توان به آن عطر زد؛ توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

عطر چیست؟
عطر، عصاره ای خوش بو و معطر است؛ که می توان با استفاده از آن، گل ها را برای همیشه با خود همراه و هم سفر کرد. عطر ها از نظر رایحه، رنگ، غلظت و... با همدیگر متفاوت هستند. به همین خاطر با سلایق تمامی افراد جامعه همخوانی دارد.
فرقی نمی کند، خانم یا آقا هستید؛ در هر صورت حتما برای زینت جسم تان از عطر و ادکلان استفاده کنید، تا زیبایی تان چندین برابر شود. از آن جایی که افراد جذب بو های خوش و آرامش بخش می شوند؛ در صورتی که از اعتماد به نفس پایین رنج می برید، می توانید با استفاده از عطر ها این نقطه ضعف را تقویت کنید.
عطر ماده ای روغنی، تشکیل شده از عصاره گیاهان، آب و الکل می باشد. از آن جایی که عطر ترکیبی روغنی است، اگر در ساختار آن از الکل و آب استفاده نشود؛ مسلما از شیشه های عطر به خوبی بیرون نمی آید و به همین علت بر لباس افراد لک بر جای می گذارد، که اصلا پسندیده نمی باشد.
به همین خاطر امروزه مهندسان برای این که عطر ها رقیق باشند؛ از الکل و آب در ترکیب آن بهره می گیرند. عطر ها از ساختار محکم و منظمی برخوردار می باشند. به همین سبب در تماس با رطوبت و هوا مقاوم هستند؛ با این حال باید بکوشید تا شیشه عطر ها کمترین تماس را با اکسيژن داشته باشند.
عطر ها در تماس با رطوبت و هوا دچار فرآیند اکسیداسیون می شوند. به همین خاطر بایستی تا حد امکان از شکل گیری این واکنش جلوگیری شود؛ تا ایمنی و سلامت عطر ها تضمین شوند.
در ساختار عطر ها بر حسب جداول استاندارد بایستی حتما حدود ۲۵ درصد اسانس طبیعی گیاهان خوشبو وجود داشته باشد؛ تا ماندگاری عطر ها بالا رود.

قسمت هایی از بدن که می توانیم عطر بزنیم؟
بدن ما انسان ها، از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از اجزای بدن در طول شبانه روز، فعالیت های مختلفی انجام می دهد. بنابراین شما بایستی برای زدن عطر قسمت هایی از بدن را انتخاب کنید؛ که مسئولیت های کمتری داشته باشند و همین طور در معرض نور خورشید نباشد، لذا نور مستقیم خورشید سبب تبخیر شدن آن می شود.
افراد معتقدند، بایستی عطر را بر قسمت هایی از بدن که تعرق بیشتر است، بزنند؛ اما این اعتقاد کاملا اشتباه و مضر است، لذا باعث شده فرآیند تعریق عذاب آور و دردناک باشد. از آن جایی که عرق کردن، سموم بدن را دفع می کند؛ به هیچ وجه نباید به واسطه مواد شیمیایی در انجام این فرآیند خلل ایجاد شود، زیرا سبب شده مشکلاتی جبران ناپذیر برای فرد به وجود بیاید.
همانطور که در قسمت های پیش نیز گفته شد، عطر یک ماده ای شیمیایی است. اگر این ماده به هر روشی وارد بدن شود؛ مسلما در فعالیت های اعضای داخلی خلل به وجود می آورد، بنابراین به هیچ وجه زیر بغل عطر نزنید.
بهترین قسمت های بدن که عطر بر روی آن ها ماندگار است، نبض دست  ها و شاه رگ گردن می باشد. نبض بدن به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند. نبض ها با انجام مسئولیت شان در بدن سبب پاشش منظم عطر نیز می شوند. بنابراین چه فرد ساکن باشد و چه در حرکت عطر در محیط اطراف او پخش می شود.
شاه رگ گردن و نبض به هیچ ماده ای حساس نیستند. به همین خاطر تمامی افراد می توانند برای خوش بو کردن بدن شان بر روی این نقاط از بدن، عطر بزنند. زدن عطر بر شاه رگ گردن و نبض دست ها عالی است، لذا اصلا حساسیتی به عطر نشان نمی دهند.

آیا زدن عطر بر لباس اشتباه است؟
عطر ماده ای چرب و روغنی است؛ هر چقدر هم که به آن الکل و آب اضافه شود، باز هم چرب می باشد. به همین خاطر، بهتر است، تا حد امکان بر روی لباس عطر نزنید؛ زیرا لک می اندازد و تنها با مواد شوینده قابل شست و شو می باشد. 
اگر شما نمی توانید، به هیچ قسمت از بدن تان عطر بزنید، مسلما تنها راهی که برای شما وجود دارد؛ اسپری کردن عطر بر روی لباس است. برای این که لکی بر لباس تان نماند، سعی کنید؛ از وارونه ی لباس عطر بزنید. در این حال، نه تنها لباس تان خوشبو می شود، بلکه بدن تان نیز بابت عطر آسیب نمی بیند.
زدن عطر بر لباس اشتباه نیست؛ لذا برخی از افراد ناگزیرند، برای این که از بوی بد عرق شان و همین طور آسیب های پوستی در امان باشند، به لباس هایشان عطر بزنند. 
ماندگاری عطر بر لباس ها بالا است، زیرا عطر ها به بافت لباس ها نفوذ می کنند و سبب خوش بو شدن لباس می شوند. زدن عطر بر لباس ها مزیت های فراوانی دارد. یکی از مزیت های عالی آن، صرفه جویی در میزان مصرف عطر است. از آن جایی که عطر به تار و پود لباس نفوذ کرده، لباس بسیار معطر و خوش بو می باشد. به همین دلیل شما دیگر مجبور به استفاده از عطر نیستید.
اگر میزان اسانس موجود در عطر بالا باشد، حتی در زمان شست و شوی لباس نیز بوی عطر از بین نمی رود. بنابراین هر گاه آن لباس را بپوشید؛ حس خوبی به دست می آورید.

چه نوع عطر هایی را می توان بر بدن زد؟

چه نوع عطر هایی را می توان بر بدن زد؟
عطر ها از نظر ساختار و ترکیبات اصلی مشابه هستند. به همین خاطر می توانید تمامی عطر ها را برای بدن استفاده کرد. البته در هنگام استفاده از عطر به مکانی که قصد دارید، بروید توجه کنید؛ تا عطری متناسب با محیط بزنید و باعث سوء تفاهم نشوید.
تمامی عطر ها برای بدن مناسب هستند، لذا مهندسان در ساختار آن ها از هیچ گونه ماده مضر یا بیماری زایی استفاده نکرده اند.  از ابتدا نیز هدف از تولید عطر، تولید محصولی برای خوش بو کردن بدن بوده و هست. به همین خاطر، شما می توانید از تمامی عطر ها برای معطر کردن بدن تان بهره بگیرید.
از کجا عطر بخریم؟
در زمینه فروش عطر، فروشندگان و فروشگاه های مختلفی فعال هستند. برترین مکان برای خرید عطر، فروشگاه ها می باشند، لذا تنوع عطر در این مراکز بیشتر است. بنابراین اگر فردی سخت پسند هستید؛ برای خرید عطر به فروشگاه های بزرگ مراجعه کنید، لذا در کمترین زمان می توانید عطر مورد علاقه تان را بخرید.
برترین و معتبر ترین فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش عطر و ادکلان های برند، عطر آرا است. در این آنلاین شاپ، انواع عطر های برند و با کیفیت عرضه می شود. از آن جایی که یک فروشگاه اینترنتی است، مسلما برای هر کدام از محصولاتش، توضیحی مختصر درج کرده است. 
بنابراین مشتریان عزیز، این قابلیت را دارند، که قبل از خرید در رابطه با ویژگی هر کدام از عطر ها اطلاعات جمع آوری کنند و در آخر با آگاهی کامل به خرید عطر مورد علاقه شان بپردازند.

نظرات

تعداد نظرات ثبت شده:

0 نظر