آیا نگهداری عطر و ادکلان در یخچال کار درستی است؟

چاپ صفحه

دسته بندی:

دانستنی های عمومی

تاریخ:

1401/02/25

(0)
(774)

از محبوب ترین وسائل شخصی هر فرد عطر و ادکلان می باشد. ادکلان و عطر، بیانگر بعدی از شخصیت افراد می باشد. به همین خاطر افراد در انتخاب رایحه ادکلان مورد علاقه شان حساس و سخت گیر هستند.
عطر و ادکلان یک ماده شیمیایی خوش بو می باشد. این محصول با این که بعد از استفاده، قابل رویت نیست؛ اما در جذابیت افراد بیشترین تاثیر را می گذارد، زیرا باعث شده دیگران از همیاری شما لذت ببرند. یکی از ملاک های خوش پوش بودن، بوی خوش است. 
برای این که عمر مصرف عطر و ادکلان تان را افزایش دهید؛ بایستی به طریقه نگهداری آن اهمیت دهید، لذا عطر نیز همانند دیگر مواد شیمیایی در تماس با اکسيژن، اکسید می شود.
در این مقاله، به صورت مفصل در رابطه با شرایط نگهداری عطر و ادکلان توضیح داده شده است؛ برای کسی اطلاعات بیشتر، با ما همراه شوید.

عطر یا ادکلان چیست؟
مکانیسم بدن انسان ها خارق العاده و پیچیده می باشد؛ چرا که توسط، برترین هنرمند جهان یعنی خالق هستی طراحی شده است. در کنار بهترین زیبایی هایی که در وجود ما نهفته می باشد؛ اما بدن به واسطه عرق کردن، بوی نامطلوبی ایجاد می کند.
غیر ممکن است، بدن انسان ها عرق نکند. تمامی فعالیت های انسان ها، سبب عرق کردن شخص می شود. انسان ها به هیچ وجه نمی توانند از عرق کردن بدن شان جلوگیری کنند؛ لذا عمل تعریق، فرآیندی طبیعی است، که باعث خارج شدن سموم بدن می شود.
برای حل این مشکل، راه کار های مختلفی ارائه شده است. برترین و مفید ترین راهکار، تولید عطر و ادکلان بود. استفاده از عطر و ادکلان برترین روش، برای خوش بو کردن بدن است. ادکلان و عطر یک ماده شیمیایی بر پایه متریال طبیعی می باشد. 
از آن جایی که در تهیه ادکلان و عطر از متریال های طبیعی استفاده می شود، به هیچ وجه بدن انسان دچار عارضه پوستی نمی شود. به همین خاطر تمامی افراد می توانند با خیالی آسوده از انواع این محصول استفاده کنند.
عطر و ادکلان دو محصول مجزا هستند. به همین دلیل تا حدودی فرآیند ساخت این دو محصول متفاوت می باشد؛ اما از نظر کاربرد مشابه هستند. عطر و ادکلان از اسانس گیاهان و گل ها تهیه می شوند. قدیمی ترین عطر، که از هزاران سال پیش مورد استفاده مسلمانان قرار می گرفت و هنوز هم با گذر این همه سال محبوب است؛ عطر گل محمدی می باشد.
عطر ها، موادی روغنی شکل هستند؛ که توسط مقدار معینی آب و الکل رقیق شده اند. عطر و ادکلان، عصاره گیاهان و گل ها می باشند، برای تولید یک عطر، حجم زیادی از گل و گیاهان مصرف می شود. به همین دلیل، قیمت ادکلان و عطر های اصل میلیونی  می باشد.

فرق عطر و ادکلان در چیست؟

فرق عطر و ادکلان در چیست؟
عطر و ادکلان دو محصول متفاوت می باشند. در تمام جهان این دو ماده را یکی می دانند؛ در صورتی که عطر و ادکلان تنها از نظر رایحه و کاربرد همانند همدیگر می باشند. این دو محصول، از نظر شکل و ساختار با همدیگر تفاوت های بسیاری دارند. به همین دلیل، در هنگام خرید، حتما تفاوت ها را در نظر داشته باشید.
ساختار مولکولی عطر از ۲۵ درصد اسانس و مابقی را اتانول و آب تشکیل داده است؛ اما حجم زیادی از ادکلان ها را  اتانول تشکیل می دهد، به همین دلیل ماهیت آن بیشتر گازی است. بنابراین عطر و ادکلان در صورت تماس با هوا، حالت های متفاوتی از خود نشان می دهند.
عطر و ادکلان از نظر ساختار نیز با همدیگر متفاوت هستند. ساختار مولکولی عطر پیچیده و سخت می باشد؛ به همین سبب در صورت تکان دادن یا افتادن، انسجام بین مولکولی خود را از دست نمی دهند، اما ادکلان این طور نیست.
ساختار مولکولی ادکلان پیچیده و ضعیف می باشد؛ لذا فاصله بین مولکول های آن بسیار است‌. به همین دلیل تکان دادن شیشه ادکلان سبب متلاشی شدن ساختار محصول می شود. بنابراین به هیچ وجه ادکلان ها را تکان ندهید، لذا به کیفیت ادکلان لطمه وارد می کنید.
یکی از تفاوت های اصلی ادکلان و عطر که برای افراد بسیاری مهم و حائز اهمیت است؛ ماندگاری آن ها می باشد. ماندگاری عطر ها، بسیار بیشتر از ادکلان ها است و همچنین کم مصرف تر نیز هستند. به همین خاطر توصیه می شود، در محیط های اداری و مهم از عطر استفاده کنید، تا در تمام طول زمان بوی خوشی بدهید.

شرایط نگهداری از عطر و ادکلان باید چگونه باشد؟
عطر و ادکلان، در بین مردم بسیار محبوب است؛ لذا در اعتماد به نفس افراد تاثیر به سزایی می گذارد. برای داشتن یک عطر ماندگار، بایستی با نحوه نگهداری آن آشنا باشید. اگر شما در مکانی نا مناسب از عطر تان نگهداری کنید؛ مسلما در بازه زمانی محدودی بافت و ساختار اصلی خود را از دست می دهند و در نتیجه غیر قابل استفاده می شوند.
عطر و ادکلان محصولاتی هستند، که با پوست بدن افراد تماس مستقیم دارند. اگر فاسد شوند، به پوست آسیب می زنند. به همین خاطر افراد بایستی علاوه بر دقت به رایحه عطر ها به چگونگی نگهداری آن ها نیز اهمیت دهند. 
عطر و ادکلان بایستی در شرایطی خنک و خشک قرار گیرند؛ لذا به شدت به رطوبت و آب حساس هستند. اگر حتی یک ثانیه نیز با رطوبت در تماس باشند؛ کل محتوا شیشه عطر یا ادکلان آلوده می شود. به همین خاطر افراد باید بلافاصله پس از مصرف درب شیشه عطر و ادکلان را ببندند.
به هیچ وجه عطر و ادکلان، نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرند؛ لذا با گرما نیز واکنش نشان می دهند. با قرار گرفتن عطر و ادکلان در زیر نور خورشید، ترکیب شان تجزیه می شود. بنابراین عطر رایحه و ادکلان رایحه و رنگ زیبای خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نیستند.
بهترین مکان برای نگه داری عطر و ادکلان درون جعبه آن است. جعبه عطر و ادکلان هر چقدر هم سست و ضعیف باشد؛ بهتر از محیط های مرطوب و روشن است. بنابراین تا زمان خالی شدن شیشه عطر به هیچ وجه پاکت یا جعبه عطر را دور نیندازید.
طبقه یا کشوی میز توالت برای نگهداری عطر و ادکلان عالی است؛ لذا خشک و تاریک می باشند. به همین خاطر عطر و ادکلان با رطوبت و هوا کمترین تماس را دارند.
مکان هایی همانند یخچال و کمد حمام بدترین مکان برای نگهداری عطر و ادکلان هستند. در این مکان ها دما و فشار متغیر می باشد؛ بدون شک در چنین فضا هایی، بافت عطر  آسیب می بیند، لذا ترکیبات موجود در عطر و ادکلان تحمل دما های متغیر را ندارند.

آیا مکان در کیفیت عطر و ادکلان تاثیر می گذارد؟

آیا مکان در کیفیت عطر و ادکلان تاثیر می گذارد؟
معیار های مختلفی در کیفیت عطر و ادکلان ها تاثیر می گذارد. یکی از مهم ترین معیار ها، مکان است. مکان شامل دما، فشار، رطوبت و آب نیز می باشد. به همین دلیل، مهم ترین شاخصه در نگهداری مواد شیمیایی مکان است.
اگر مکانی که عطر در آن قرار دارد؛ دارای رطوبت و آب باشد؛ شما بایستی یا جای عطر و ادکلان را عوض کنید، یا این که در کنار شیشه عطر وسائلی قرار دهید که جاذب آب و رطوبت باشد.
میزان ماندگاری عطر و ادکلان، به محیط بستگی دارد. اگر محیط تاریک و بدون هیچ گونه رطوبتی باشد؛ مسلما هیچ گونه واکنش مضر و مخربی برای عطر و ادکلان اتفاق نمی افتد. بنابراین از حجم و بوی عطر کاسته نمی شود و شما می توانید در طولانی مدت از رایحه لطیف آن لذت ببرید.

نظرات

تعداد نظرات ثبت شده:

0 نظر